Bij het Verwey-Jonker Instituut doe ik onderzoek naar uiteenlopende maatschappelijk vraagstukken, met name rondom onderwijs, jeugd en opvoeding.
Voordat ik bij het Verwey-Jonker Instituut kwam werken, heb ik ruime onderzoekservaring opgedaan binnen het gehele spectrum van het onderwijs, van de voorschoolse fase tot het wetenschappelijk onderwijs. Het bevorderen van kansengelijkheid en het omarmen van diversiteit vormen een rode draad door mijn onderzoek. Tijdens mijn promotietraject heb ik onderzoek gedaan naar de selectie van studenten voor medische opleidingen. Het doel van mijn promotieonderzoek was om tot handreikingen te komen voor de ontwikkeling van selectieprocedures die de diversiteit onder studenten borgen én als eerlijk worden ervaren door de aspirant-studenten die de selectieprocedure doorlopen. Deze doelstelling weerspiegelt tevens twee van mijn belangrijkste drijfveren: diversiteit zien als kracht en oog hebben voor de mensen om wie het onderzoek echt gaat.
Gedurende mijn loopbaan heb ik ruime ervaring opgedaan met een verscheidenheid aan onderzoeksmethoden, waaronder systematisch literatuuronderzoek, mixed-methods onderzoek, en diverse kwantitatieve en kwalitatieve methoden. Verder krijg ik veel energie van het vertalen van complexe onderzoeksresultaten naar begrijpelijke informatie die toegankelijk is voor een breed publiek. Tot slot ben ik geïnteresseerd in complexe vraagstukken waarbij de belangen van diverse stakeholders, politieke en maatschappelijke discussies en wetenschappelijk onderzoek samenkomen.
Neem gerust contact met mij op bij vraagstukken over onderwijs en diversiteit.